سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقام جویان avengers

TheAvengers2012Poster.jpg
پوستر رسمی فیلم
کارگردان جاس ویدون
تهیه‌کننده کوین فیگ
نویسنده جاس ویدون
بازیگران رابرت داونی جونیور
کریس ایوانز
کریس همسورث
ساموئل ال. جکسون
اسکارلت جوهانسون
جرمی رنر
مارک روفالو
کوبی اسمالدرز
ماکسیمیلیانو هرناندز
پت کی‌یرنان
موسیقی آلن سیلوستری
تدوین لیسا لاسک
جفری فورد
شرکت
تولید
توزیع‌کننده استودیو سینمایی والت دیزنی
تاریخ‌های انتشار
  • 11 آوریل 2012(تئاتر ال کاپیتان)
  • 4 مه 2012(ایالات متحده)
مدت زمان
143 دقیقه
کشور ایالات متحده
زبان انگلیسی
هزینه? فیلم 220 میلیون دلار
فروش گیشه 1?519 میلیارد دلار

انتقام‌جویان ماروِل (به انگلیسی: Marvel"s The Avengers) (همچنین شناخته شده با نام گردهمایی انتقام‌جویان مارول در انگلستان و ایرلند[1][2]) یا به اختصارانتقام‌جویان فیلمی تخیلی و ابرقهرمانانهآمریکایی است که توسط شرکت‌های مارول استودیوز و والت دیزنی پیکچرز در سال 2012 ساخته شده‌است.1 این فیلم بر اساسسری کتاب‌های کامیک انتقام‌جویان بوده و ششمین کار مستقل استدیوی مارول می‌باشد. جاس ویدون نویسندگی و کارگردانی فیلم را بر عهده داشته و بازیگرانی از جمله کریس ایوانز رابرت داونی جونیور، مارک رافالو، کریس همسورف،اسکارلت جوهانسون، و ساموئل ال. جکسوندر آن بازی کرده‌اند.

آماده‌سازی فیلم با دریافت وامی از شرکت مریل لینچ در آوریل 2005 آغاز شد و در پی موفقیت فیلم مرد آهنی در سال 2008، مارول اعلام کرد که در ژوئیه سال 2011انتقام‌جویان منتشر خواهد شد؛ اما پس از پیوستن جوهانسون به پروژه، زمان انتشار تا سال 2012 به عقب افتاد. ویدون در آوریل 2010 برای کارگردانی فیلم انتخاب شد و در همان موقع فیلم نامه‌ای را که زک پن نوشته بود، بازنویسی کرد. ساخت فیلم از آوریل 2011 در آلبوکرکی، نیومکزیکو شروع شد و سپس در کلیولند، اوهایو و نیویورک ادامه یافت. انتقام‌جویان بعد از برداشت بهسه‌بعدی تبدیل شد.

نمایش افتتاحیه انتقام‌جویان در 11 آوریل 2012 در سینمای ال کپتین هالیوود، کالیفرنیابرگزار شد و در هفته‌های اول نمایش، بسیاری از رکوردهای فروش گیشه را شکست. انتقام‌جویان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما است. دنباله? این فیلم،انتقام‌جویان: عصر اولتران در 1 مه 2015 اکران شد. دو دنباله? دیگر، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت و فیلم بدون نام انتقام‌جویان به ترتیب در 4 مه? 2018 و 3 مه? 2019 به نمایش درخواهند آمد.

منبع:ویکی پدیا